04:07 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش ارزبری

می توانیم سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشته باشیم
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، باتوجه به محدودیت منابع تامین ارز چنانچه به بخش خصوصی اجازه داده شود که از ارزها و سرمایه‌های غیربانکی مردم استفاده کند، صنعتگران خواهند توانست سالانه دو تا سه میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور رقم بزنند.
کاهش ارزبری 153 میلیون یورویی از مسیر داخلی سازی تولید تا انتهای امسال
نماد برتر- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به برنامه های امسال این خودروساز در راستای نهضت ساخت داخل، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، با کمک مهندسان و کارگران شریف ایرانی، تا انتهای سال جهش تولید از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشا خارجی، 153 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.
افزایش ارزش افزوده صنایع با کمک فناوری زیستی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: استفاده از فناوری زیستی در صنایع می‌تواند ارزش افزوده صنعت را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهد. در نهایت نیز می‌تواند ظرفیت صادرات در کشور را بالا ببرد.
پاسخ سایپا به سیاست‌های تحریمی آمریکا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: باتوجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها برضد صنعت خودروسازی کشور، گروه خودروسازی سایپا قصد دارد زمینه استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌های داخلی موجود و دانش و ایده‌های ناب علاقه‌مندان دانشگاهی و پژوهش‌گران فعال در حوزه خودروسازی را جهت توسعه داخلی‌سازی قطعات، کاهش ارزبری در صنعت خودروسازی و تولید محصولات جدید مورد استفاده قرار دهد.
خودروسازهای داخلی چقدر چینی هستند؟
پایگاه خبری راد: بعد از اجرای برجام اگر چه به نظر رسید سهم چینی‌ها از قراردادهای جدید کاهش یافته و ایرانی‌ها تمایل بیشتری به کار با اروپایی‌ها دارند، ناگفته پیدا بود که سهم چینی‌ها در بازار تامین قطعات، نسخه بلندمدتی است که آنها برای صنعت خودروی ایران نوشته‌اند.
صفحه قبل | صفحه بعد